Penapis Air Cuckoo 017-2193862 (Farah)

Penapis Air Cuckoo 
Air Alkali Kaya Mineral
Hubungi : 017-2193862



Mengapa kita perlukan penapis air dirumah sedangkan kita sudah masak atau didihkan air tersebut terlebih dahulu sebelum minum? Teruskan membaca jika anda amat peka terhadap kebersihan air minuman dan amat menyayangi diri dan keluarga anda…
Tahukah Anda, air paip kita sekarang mengandungi “7K”

1. Karat   2. Kimia   3. Keladak   4. Klorin
5. Kuman 6. Keroh 7. Kotoran Bahan Buangan


Jadi apakah cara terbaik untuk mendapat air minuman yang bersih?

1. Air Masak
Air paip yang dimasak sehingga betul-betul mendidih akan membunuh Bakteria seperti  E.Coli, Salmonella, Vibrio Cholerae dan Virus seperti Hepatitis A , Protozoa. Tetapi, oleh kerana air paip kita dirawat dengan Klorin dan mengandungi bermacam jenis bahan kimia, air yang dimasak ini sebenarnya tidaklah betul-betul selamat untuk kita.

Bahan-bahan kimia dan logam-logam berat yang terkandung dalam air paip tidak akan hilang apabila dididih. Jadi bahan-bahan kimia ini akan masuk sekali ke dalam badan kita apabila kita minum air masak. Contoh mudah adalah cuba kita panaskan air serta beberapa cebis plastik sehingga 100 darjah celcius. Hasilnya, bakterinya akan mati, tapi plastik itu tetap akan ada disitu dan tidak hilang.

Kesan Klorin pula adalah, ia akan bergabung dengan bahan organik dalam air dan dalam badan kita dan membentuk “Disinfection By-Products” (DBPs) seperti “Trihalomethanes” (TTHM). DBPs ini 10,000 kali ganda lebih merbahaya dari Klorin. Ia terbukti boleh menyebabkan KANSER.

2. Menggunakan Penapis Air
Menggunakan penapis air adalah pilihan yang bijak untuk mendapatkan air minuman yang bersih. Terdapat beberapa jenis penapis air yang dapat menapis mendapan bahan bahaya dan kotoran di dalam air tetapi gagal untuk menyingkirkan logam berat mahupun bakteria. Manakala penapis air yang mampu menapis mendapan dan bahan berat pula turut menapis mineral yang diperlukan tubuh badan manusia.



Jenis Sistem Penapisan Semasa


1. Sistem Penapis R.O Filter (Reverse Osmosis)

Mesin Penapis Air R.O untuk kegunaan peribadi mula dipopularkan sekitar 1980-an. Ketika itu teknologi ini di anggap yang terbaik kerana air tapisan hasil proses reverse osmosis ini bebas dari bahan kimia/logam berat pepejal dan 99% bebas dari Bakteria dan kuman. Tetapi ketika itu mereka juga sedar yang air reverse osmosis ini mempunyai beberapa kelemahan besar seperti :

Selain bebas dari bahan Kimia dan Bakteria, proses reverse osmosis turut menyingkirkan semua mineral yang baik untuk kita di dalam air tersebut.
Air R.O termasuk dalam golongan “air mati” yang sudah tiada “roh” lagi serta tidak mempunyai sifat terapi merawat yang ada pada air hidup.
Air R.O juga tidak boleh disimpan dalam botol plastik dan dibiarkan untuk jangka masa yang lama kerana ia akan menyerap karbon dioksida dari bahan petroleum botol plastik itu dan merbahaya untuk diminum. Ia hanya sesuai disimpan dalam botol kaca.
Disebabkan molekul Air R.O dipecahkan dan diasingkan dari segala bahan kimia,bakteria dan minerals, Air R.O yang masuk ke dalam badan kita ini adalah Bersifat Asid. Maka ia akan menyerap mineral-mineral baik di dalam badan kita yang kemudiannya disingkirkan sebagai bahan buangan kita.
Membran penapis R.O yang digunakan dalam filter R.O adalah sangat halus iaitu 0.0001 micron. Disebabkan tekanan yang tinggi diperlukan untuk menolak air melalui membran ini, membran ini mudah koyak. Apabila ia koyak ; bakteria,kuman dan logam berat akan dapat menembusi penapis R.O ini.
Proses penapisan reverse osmosis ini membazir air. Secara mudahnya, Tiga Gelas air paip diperlukan untuk menghasilkan Satu Gelas air R.O.
Walaupun terdapat banyak kekurangannya, ramai yang terpaksa memilih penapis R.O ini kerana ia merupakan pilihan yang terbaik untuk mereka ketika itu.



2. Ultra Filter

Hasil kajian para scientist kemudiannya menjumpai teknologi Ultra Filter. Ultra Filter ini terdiri daripada beribu-ribu membran fiber halus bersaiz sekitar 0.01 mikron yang akan menapis air yang melaluinya.
Konsepnya adalah sama seperti mana tisu tumbuhan menyerap air bersih dari air tanah yang kotor.

Penapis Ultra Filter ini akan menyingkirkan micro-organisma dan “minute turbidity” dari air tanpa menyingkirkan kandungan mineral di dalam air tersebut.

Air dikategorikan sebagai “air hidup” dan Nilai PH Air adalah bagus iaitu sedikit beralkali.

Walaubagaimanapun, penapis ini tidak dapat mengasingkan sepenuhnya bakteria, bahan kimia dan logam berat di dalam air tersebut.



3. Nano Positive Filter

Nano Positive Filter adalah penemuan teknologi terkini yang dipatenkan oleh Syarikat Cuckoo International Sdn Bhd di mana filter ini dapat merawat dan menyingkirkan 99% bahan kimia,logam berat, bakteria , kuman ,fungal dan dalam masa yang sama mengekalkan kandungan mineral yang baik dalam air tersebut.

Filter elektrik penggumpul cas positif ini akan menyerap semua virus-virus dan bahan toxic yang merbahayakan kesihatan kita.

Hasilnya kita dapat menikmati air yang kaya dengan mineral dengan nilai PH Air yang terbaik iaitu sedikit beralkali serta air yang bebas daripada bakteria dan logam berat.

Memperkenalkan Penapis Air Cuckoo








10 Sebab Penapis Air Cuckoo

❶ 6 tahap PENAPISAN.
6-tahap penapisan dengan 4 penapis yang menghasilkan air bersih, bebas bendasing dan kaya MINERAL yang mengikut piawaian WHO.

❷ NATURAL FILTER yang diPATENkan.
Penapis air “Natural” telah dipatenkan, inilah penapis yang menghasilkan AIR SIHAT yang memberi kesan kesihatan hampir sama dengan air semulajadi – Air Alkali ringan yang kaya dengan MINERAL.

❸ Penapis NANO-POSITIVE.
Penapis Nano-Positive menapis unsur membahaya, LOGAM BERAT dan 99.99% virus dan bakteria dari air sambil mengekalkan kandungan mineral yang baik.

❹ Tangki Air Keluli Tahan Karat (stainless steel).
Semua penulen Air Cuckoo menggunakan keluli tahan karat berketumpatan tinggi untuk mencegah kesan kimia plastik pada suhu tinggi, menghapus pembentukan ‘fur’ dan memastikan situasi bersih setiap masa.

❺ Servis NATURAL CARE.
Cuckoo adalah jenama penulen air PERTAMA di Malaysia yang memperkenalkan perkhidmatan ‘STEAM-STERILIZATION’ atau penghapusan kuman menggunakan wap.

❻ PENUKARAN PENAPIS pada setiap Servis Natural Care.
Servis Cuckoo’s Natural Care dibuat oleh professional terlatih – Doktor Natural akan menemui pelanggan setiap 4 bulan. Penukaran penapis akan dibuat pada setiap servis. Penukaran filter paling cepat adalah 4 bulan.

❼ Tiada AIR BUANGAN ketika proses Penapisan.

❽ Produk Cuckoo masih EFEKTIF walau di kawasan tekanan RENDAH.

❾ ‘PAIP’ boleh buka untuk memudahkan penyucian.iada AIR BUANGAN ketika proses Penapisan.

❿ Cuckoo menghidangkan AIR yang SIHAT & BERSIH.




Natural Care Service (NCS)

Cuckoo juga menyediakan perkhidmatan penukaran penapis berkala, waranti alat ganti elektronik dan mekanikal dan lain-lain. Pakej ini dinamakan Pakej Natural Care Service (NCS).

Alat ganti penapis baru (4 bulan sekali, 6 filter setahun)
Alat ganti lain (elektronik dan mekanikal)
Khidmat steril (nyah kuman) 3x setahun untuk produk, sinki & papan pemotong
Pemasangan semula (berpindah)
Penukaran penapis dan servis berjadual yang dikelola oleh Doktor Cuckoo (pelanggan akan diingatkan tentang servis).
Mereka & Cuckoo




OUTRIGHT : BUY 1 FREE 2 YEARS NATURAL CARE SERVICE
Beli : Beli 1 Percuma 2 tahun Natural Care Service

RENTAL : Rental Processing Fee (RPF) Waived (worth RM265.00)
Sewabeli : Percuma Yuran Pendaftaran Sewabeli (Bernilai RM265)

Contoh : Sewabeli model Icon, RM120 sebulan.
Bayaran Pertama :-
Biasa : RPF RM265 + 1 bulan ‘advanced’ RM120 = RM385
Offer : RPF RM265 + 1 bulan ‘advanced’ RM120 = RM120

Ya! Hanya RM120.00 sahaja Siap Pasang!
(Promosi adalah terhad! Sila hubungi admin dengan segera)




Your Cuckoo Agent
+6017-2193862
Farah
FB : Cuckoo Advisor
Instagram : cuckoo store





Comments

Popular posts from this blog

PENAPIS AIR CUCKOO